معامله پشت پرده اوباما و نتانیاهو
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظراتتون را از ما دریغ نکنید. با تشکر
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 12
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 187
بازدید کل : 60184
تعداد مطالب : 148
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



روز خوش

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

اجتماعی
اخبار روز ایران




گمانه زنی ها در مورد موضع واقعی آمریکا در قبال حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، از جمله بحث های داغ رسانه های سراسر جهان است. اما گهگاه اخباری محرمانه منتشر می شود که حقایق پشت پرده ای را از این روند آشکار می کند. آخرین مورد از این گونه اخبار، از معامله ای پشت پرده بر سر ایران حکایت دارد.

اجلاس شورای روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (آیپک) به پایان رسید، اما اخبار مرتبط با آن، هنوز جایگاه مهمی در رسانه های جهان دارد. تازه ترین اخبار منتشر شده از این اجلاس، از معامله ای پشت پرده میان رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی «معاریو» امروز در خبری محرمانه بیان کرد باراک اوباما به نتانیاهو پیشنهاد داده در ازای دریافت تسلیحات پیشرفته از آمریکا، تا پایان سال 2012 از حمله به ایران خودداری کند.

بر اساس این خبر، تسلیحات مورد نظر، شامل نسل جدید و پیشرفته بمب های سنگرشکن و نیز هواپیماهای نظامی دوربرد است که قادرند بدون نیاز به سوخت گیری، هزاران کیلومتر مسافت را طی کنند.

معآریو این خبر را به نقل از برخی دیپلمات های بلندپایه حاضر در مذاکرات اوباما و نتانیاهو در حاشیه اجلاس «آیپک» منتشر کرده است. این دیپلمات ها گفته اند اوباما به نتانیاهو پیشنهاد معامله ای داده که بر اساس آن، ایالات متحده جلوی حمله رژیم صهیونیستی به ایران را در سال 2013 – یعنی پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – نخواهد گرفت.

به بیان این دیپلمات ها: «این امر بدان معنا نیست که آمریکا برای حمله به ایران به اسرائیل «چراغ سبز» نشان داده است؛ این بیشتر شبیه یک «چراغ زرد» است که می توان آن را بیشتر به قرمز نزدیک دانست تا سبز».

هرچند صحت این خبر تأیید نشده و اصولاً برای باقی ماندن جو ابهام، چنین اخباری هرگز تأیید یا رد نمی شوند، اما به هر حال می توان این خبر را در راستای تحلیل پیشین از موضع آمریکا و رژیم صهیونیستی در رابطه با ایران دانست.

همان گونه که پیش از این نیز بیان می شد، آمریکا تمایلی ندارد خود را به طور مستقیم در حمله به ایران درگیر کند. در عین حال، معاملات تسلیحاتی این کشور با رژیم صهیونیستی امر جدیدی نیست و همه باخبرند که همیشه جدیدترین تسلیحات آمریکایی در اختیار ارتش رژیم صهیونیستی قرار می گیرد.

اما در صورتی که اوباما چنین پیشنهادی را مطرح کند، می توان این امر را در راستای سیاست های کلی اش مبنی بر مخالفت با حمله اسرائیل به ایران و خرید زمان برای اثر کردن تحریم ها دانست. همان طور که دیپلمات های اسرائیلی گفته اند، رنگ این چراغ به قرمز نزدیکتر است تا سبز.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, :: 17:14 ::  نويسنده : Hadi